Obchdoné podmienky spoločnosti POINTS SLOVENSKO, s.r.o.

Všeobecné obchodné podmienky

POINTS SLOVENSKO, s.r.o.

Drotárska cesta 15, 811 02 Bratislava

IČO: 31 369 146, IC DPH: SK2020292373

(ďalej ako „Predávajúci")

  1. Všeobecné obchodné podmienky ‏(ďalej len „VOP") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán a ďalšie podmienky, na základe ktorých Predávajúci predáva tovar svojim odberateľom. VOP sú dostupné na internetových stránkach a v sídle spoločnosti na kontaktnej adrese. Tieto podmienky tvoria základ obchodnej spolupráce a nový zákazník je povinný pred začatím obchodnej spolupráce sa riadne oboznámiť s ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok. Akékoľvek dojednania medzi Predávajúcim a Kupujúcim odlišné od týchto VOP majú prednosť pred týmito VOP.

  2. Kupujúci je osoba, ktorá si u Predávajúceho objednala tovar. Kupujúci zodpovedá za správnosť a presnosť údajov, ktoré o sebe poskytol Predávajúcemu a zaväzuje sa včas písomne informovať Predávajúceho o všetkých zmenách týchto údajov ako aj o akýchkoľvek iných zmenách, ktoré sa týkajú jeho osoby a sú dôležité pre plnenie práv a povinností vyplývajúcich zo zmlúv uzatvorených medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vrátane schopnosti plniť svoje splatné záväzky.

  3. Kupujúci si môže objednať tovar osobne, telefonicky, faxom, prostredníctvom obchodných zástupcov alebo elektronicky formou e-mailu alebo cez e-shop. Objednávka musí obsahovať nasledovné údaje: obchodné meno Kupujúceho (odberateľa), meno kontaktnej osoby, telefónne číslo alebo e-mail, IČO, IČ DPH, presný popis objednávaného tovaru, počet kusov, spôsob odberu a platby. Objednávka odberateľa je platná len po potvrdení Predávajúceho cez telefón, e-mail, alebo cez rozhranie e-shopu. Cena, bonusy a iné cenové dojednania sú stanovené na základe aktuálnych cenníkov, podmienok alebo individuálnej ponuky Predávajúceho, ktoré sú platné ku dňu vzniku zmluvného vzťahu alebo k inému dátumu určeného Predávajúcim.

  4. Dodacia lehota pre objednaný tovar je spravidla päť pracovných dní odo dňa obdržania objednávky Predávajúcim, v závislosti od miesta dodania, ak nie je medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnuté inak.

  5. V prípade vzniku nepredvídateľných okolností, ktorým Predávajúci nemohol pri vynaložení obvyklej starostlivosti zabrániť a ktoré bránia a/alebo sťažujú dodávku objednaného tovaru a/alebo jeho prepravu nad obvyklú mieru, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvného vzťahu alebo objednaný tovar dodať až keď okolnosti, ktoré bránili alebo sťažovali dodanie tovaru pominuli. Predávajúci Kupujúceho o vzniku okolností brániacich vo včasnom dodaní tovaru upovedomí po tom, ako sa o nich dozvie.

  6. Predávajúci je oprávnený odložiť dodávku tovaru, pokiaľ Kupujúci nesplnil svoje povinnosti, ktorých splnenie malo predchádzať dodaniu tovaru, alebo pokiaľ sa Predávajúci po uzatvorení zmluvy s Kupujúcim dozvedel o skutočnostiach, ktoré odôvodnene vzbudzujú obavu, že Kupujúci nesplní svoje zmluvné platobné záväzky. O vyššie uvedenom konaní ako aj o jeho dôvodoch bude Predávajúci bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho.

  7. Kupujúci súhlasí, že všetky elektronické dokumenty spojené s objednávkou, dodaním a platbou objednaného tovaru Kupujúcim u Predávajúceho sú považované za riadne daňové a účtovné doklady.

  8. Všetok dodaný tovar zostáva až do jeho úplného zaplatenia Kupujúcim vo vlastníctve Predávajúceho. Kupujúci je povinný po dobu trvania výhrady vlastníctva podľa predchádzajúcej vety skladovať tovar tak, aby nedošlo k jeho krádeži, zničeniu, poškodeniu alebo inému znehodnoteniu. V prípade ak počas trvania výhrady vlastníctva dôjde k akémukoľvek poškodeniu alebo znehodnoteniu tovaru či jeho krádeži, nemá to vplyv na povinnosť Kupujúceho zaplatiť Predávajúcemu za tovar. Nebezpečenstvo škody na veci prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru od Predávajúceho alebo od osoby, ktorá tovar prepravovala.

  9. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu za dodaný tovar v termíne uvedenom na faktúre. Uskutočnené platby sa započítavajú voči skôr vzniknutým pohľadávkam. V prípade nedodržania termínu splatnosti je Predávajúci oprávnený požadovať zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej čiastky denne od prvého dňa omeškania.

  10. V prípade neuhradenia ceny tovaru kupujúcim včas je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie tovaru.

  11. Predávajúci a kupujúci sa v zmysle §25 ods. 6 zákona č.222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov dohodli, že nebudú opravovať základ dane a daň, ak Predávajúci zníži cenu tovaru po vzniku daňovej povinnosti.

  12. Tovar je možné prevziať osobne v priestoroch Predávajúceho. Tovar môže byť expedovaný prepravnou službou, prípadne môže byť po dohode osobne doručený obchodným zástupcom resp. zamestnancom Predávajúceho. Náklady na prepravu tovaru, poistenie a náklady na zaslanie reklamácií hradí Kupujúci, pokiaľ nie je dohodnuté inak.

  13. Predávajúci neručí za škody vzniknuté pri preprave tovaru. Pokiaľ bude zistené poškodenie tovaru prepravnou službou, je nutné v čo najkratšom čase túto prepravnú službu kontaktovať. Poškodený tovar nesmie byť používaný až do úplného vyriešenia reklamácie. Predávajúci zároveň neručí za škody spôsobené oneskorením zásielky spôsobeným prepravnou službou. V prípade, ak je potvrdený preberací protokol prepravnej služby a tovar bude prevzatý Kupujúcim od prepravcu bez spísania záznamu o rozsahu a povahe vady preberanej zásielky, Kupujúci potvrdzuje, že zásielka obsahujúca tovar bola neporušená a nepoškodená a následne je potvrdený preberací protokol prepravnej služby, bude podnet na reklamáciu zo strany prepravcu zamietnutý.

  14. Kupujúci je povinný pri prebraní tovaru tovar prezrieť a zistiť, či sa nevyskytujú viditeľné vady na tovare pri prevzatí dodávky nespôsobené prepravou tovaru a či dodávka zodpovedá objednávke. V prípade, ak sa na tovare vyskytujú viditeľné vady nespôsobené prepravou tovaru alebo ak dodávka tovaru nezodpovedá objednávke, má dodávka tovaru vady. O týchto vadách je Kupujúci povinný najneskôr do 3 dní od prevzatia dodávky podať Predávajúcemu písomnú správu. Informácia o vadách dodávky musí obsahovať najmä: obchodné meno, sídlo, miesto podnikania ak je odlišné od sídla, IČO Kupujúceho, číslo dodacieho listu, EAN kód alebo artiklové číslo tovaru a počet reklamovaného tovaru a popis zistenej vady. V prípade nesplnenia povinností podľa tohto bodu Kupujúcim jeho právo z vád zanikne.

  15. Kupujúci je povinný v prípade ďalšieho predaja dodaný tovar ďalej predávať len v originálnom, nezmenenom a nepoškodenom balení.

  16. Predávajúci odovzdá Kupujúcemu dokumenty vzťahujúce sa k tovaru, technické popisy a návody na použitie. Na požiadanie Kupujúceho poskytne Predávajúci podľa svojich najlepších znalostí a skúseností technické konzultácie ohľadne použitia a využitia výrobku. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté nesprávnym skladovaním alebo použitím výrobku.

  17. Pre zakúpený tovar platia záručné podmienky uvedené v reklamačných podmienkach predávajúceho, ktoré sú súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok.

 REKLAMÁCIE

​Záručná doba bude uvedená vo faktúre alebo  dodacom alebo záručnom liste vystavenom Predávajúcim, v opačnom prípade platí nižšie uvedená záručná doba.

​Kupujúci je oprávnený reklamovať tovar určený k ďalšiemu predaju spotrebiteľom do 24 mesiacov odo dňa, kedy spotrebiteľ tovar kúpil od Kupujúceho, najneskôr však do 36 ​mesiacov odo dňa, kedy Kupujúci tovar kúpil od Predávajúceho a to za podmienky, že Kupujúci dodržal svoje povinnosti najmä informovať spotrebiteľa o správnom používaní ​tovaru, že tovar predal v originálnom nepoškodenom obale vrátane priloženého návodu a pokiaľ o tejto reklamácii informuje Predávajúceho bezodkladne po zistení reklamácie ​spotrebiteľom. Záruka poskytnutá na tovar sa nevzťahuje na prípady, kedy vada tovaru vznikla v súvislosti s porušením povinností Kupujúceho, najmä uvedených v týchto ​podmienkach. To platí aj v prípade, kedy vada vznikla nedodržaním podmienok skladovania a manipulácie s tovarom zo strany spotrebiteľa. Kupujúci musí umožniť ​Predávajúcemu posúdiť reklamáciu.

​Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru a predlžuje sa o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnej oprave. K reklamácii je nutné predložiť doklady - kópiu dodacieho ​listu alebo faktúry a vyplnený reklamačný protokol s podrobným popisom chyby.

​V prípade oprávnenej záručnej reklamácie bude tovar v primeranej lehote (bežne 14-30 dní) opravený, pripadne vymenený za iný nový kus tovaru rovnakého typu. V prípade, že nie ​je možné vyriešiť reklamáciu opravou, alebo výmenou za rovnaký typ, Predávajúci si vyhradzuje právo riešiť reklamáciu výmenou za iný výrobok s rovnakými alebo lepšími ​vlastnosťami poprípade na vrátenie kúpnej ceny za oprávnene reklamovaný tovar. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený až po uhradení nákladov vzniknutých ​neoprávnenou reklamáciou.

​Pokiaľ nie je možné reklamovaný tovar doručiť osobne, môže byť poslaný poštou alebo prepravnou spoločnosťou na náklady odosielateľa reklamovaného tovaru. Reklamačné ​konanie začína dňom prijatia tovaru Predávajúcim.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

​Predávajúcim ako prevádzkovateľom sú osobné údaje zisťované a spracovávané v zákonnom rozsahu, v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 ​(GDPR) ako aj so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a zákonom č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách.   

​Účel spracúvania osobných údajov:

​Používanie webových stránok - Pri používaní webových stránok Predávajúceho môže dochádzať k spracúvaniu osobných údajov osôb, ktoré tieto dobrovoľne poskytnú napr. keď ​kontaktujú prevádzkovateľa ohľadom otázok, vrátane mena, e-mailovej adresy, telefónneho čísla resp. iného dobrovoľne poskytnutého osobného údaja. Cez služby tretích strán ​zaznamenávame názov domény a IP adresu počítača, požiadavku klienta (názov súboru a URL), http kód odpovedi a webovú stránku, z ktorej ste nás navštívili. Osobné údaje ​spracúvame za účelom zodpovedania otázok a splnenia konkrétnych požiadaviek, a to na právnom základe podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR, nakoľko spracúvanie ​osobných údajov je nevyhnutné na splnenie požiadavky.

​Spracúvanie osobných údajov na základe zmluvného vzťahu s prevádzkovateľom - V súvislosti s obchodným vzťahom s našou spoločnosťou sme oprávnení spracúvať ​nasledovné kategórie osobných údajov kontaktných osôb našich zmluvných partnerov, t.j. zákazníkov, dodávateľov, predajcov alebo iných zmluvných partnerov:

  • kontaktné informácie - meno a priezvisko, adresa, telefónne, mobilné a faxové číslo a e-mailová adresa (v prípade obchodného vzťahu údaje osoby konajúcej v mene podnikateľa), a pokiaľ to bude na identifikáciu zmluvného partnera potrebné taktiež dátum narodenia, rodné číslo, doklady totožnosti,
  • platobné údaje, ako údaje potrebné pre spracovanie platieb, vrátane čísiel kreditných/debetných kariet, čísiel bezpečnostných kódov a ďalšie súvisiace účtovné informácie,
  • ďalšie informácie potrebné v rámci zmluvnej spolupráce resp. dobrovoľne poskytnuté zo strany zmluvného partnera, ako osobné údaje súvisiace so zadanými objednávkami, vykonanými platbami, žiadosťami,
  • osobné údaje získané z verejne dostupných zdrojov.

​Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje zmluvných partnerov za účelom informovania zmluvných partnerov (aj potenciálnych) o svojich výrobkoch a službách, vypracovania ​ponuky pre zmluvných partnerov, realizácie zmluvného vzťahu (napr. na realizáciu transakcií či objednávok tovaru, spracúvanie platieb, vedenie účtovníctva, na fakturáciu alebo ​prijímanie platieb, zabezpečenie plnenia zo záruky), za účelom vedenia marketingových kampaní a iných propagačných činností, za účelom riešenia sporov, uplatnenia našich ​zmluvných oprávnení a právnych nárokov. Spracúvanie osobných údajov sa vykonáva podľa nasledovných právnych základov: plnenie zmluvného vzťahu, ktorého je dotknutá ​osoba zmluvnou stranou (čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR), alebo spracúvanie je nevyhnuté pre plnenie zmluvného vzťahu s dotknutou osobou (čl. 6 ods. 1 písm. f) ​nariadenia GDPR).

​Kategórie príjemcov, ktorým môžu byť poskytnuté osobné údaje dotknutých osôb: Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho na účely dodania tovaru z uzatvorenej kúpnej ​zmluvy s Kupujúcim prostredníctvom tretích spoločností, ako prepravných spoločností, ktorým poskytuje osobné údaje Kupujúceho ako meno a priezvisko, trvalé bydlisko, číslo ​telefónu. Ďalej ide o príjemcov, s ktorými spolupracujeme pri uplatňovaní si nárokov z uzatvorených kúpnych zmlúv, ako napr. správca dane, advokáti, znalci, exekútori, orgány ​činné v trestnom konaní, súdy. Nie je úmyslom spracovávať tieto údaje mimo krajín EÚ.

​Bezpečnosť: Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané spôsobom, ktorý zaručuje bezpečnosť osobných údajov, vrátane ochrany pred neoprávneným a nezákonným ​spracúvaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením, a to pomocou technických a organizačných opatrení zabezpečených prevádzkovateľom.

​Používanie Cookies: Predávajúci na webovej stránke www.points.sk a jej subdomén používa súbory Cookies. Súbory cookies sú malé textové súbory obsahujúce názov ​navštívenej stránky, platnosť a preddefinovanú hodnotu. Ukladajú sa do priečinku vášho prehliadača. Pri opätovnej návšteve webovej stránky, ktorá súbor vytvorila, jej môžu byť ​prehliadačom znovu odoslané. Nezahŕňajú žiadne osobné údaje a nie je možné Vás prostredníctvom nich identifikovať. Cookies nepoškodzujú Váš počítač ani iné zariadenia ​používané na prehliadanie internetu. Cookies používané administrátorom sú pre zariadenia používateľa bezpečné. Najmä nie je možné, aby vírusy alebo iný nežiaduci alebo ​škodlivý softvér vstúpili do používateľských zariadení. Tieto súbory umožňujú identifikovať softvér používaný používateľom a individuálne prispôsobiť webové stránky pre ​každého používateľa. Súbory cookies zvyčajne obsahujú názov domény, z ktorej pochádzajú, dobu ich prechovávania na zariadení a priradenú hodnotu. Dočasné cookies (tzv. ​session cookies) sa aktivujú vždy pri návšteve webovej stránky a po ukončení jej prehliadania sa automaticky zmažú. Trvalé cookies (tzv. long term cookies) zostávajú uložené v ​počítači alebo v inom zariadení aj po skončení prehliadania webovej stránky. Používateľ môže nezávisle a kedykoľvek zmeniť nastavenie súborov cookies, pričom určí podmienky ​pre ich ukladanie a prístup k užívateľskému zariadeniu. Zmeny v nastavení môže používateľ vykonať pomocou nastavenia svojho webového prehliadača. Tieto nastavenia ​môžete meniť najmä tak, že zablokujete automatické zaobchádzanie s cookies v nastaveniach webového prehliadača alebo budete informovaný vždy, keď budú cookies ​umiestnené na zariadení používateľa. Používateľ môže súbory cookie kedykoľvek vymazať pomocou funkcií dostupných vo webovom prehliadači, ktorý používa. Ak využijete túto ​možnosť, bude možné používať webové stránky okrem funkcií, ktoré svojou povahou vyžadujú súbory cookies. Podrobné informácie o možnostiach a spôsoboch spracovania ​súborov cookies nájdete v nastavení softvéru (webového prehliadača).

​Doba uchovávania Vašich osobných údajov: Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje Kupujúcich ako dotknutých osôb počas trvania zmluvného vzťahu. Po ​ukončení zmluvy alebo záväzkov z nej vyplývajúcich Predávajúci má údaje o Kupujúcom a kúpnej zmluve uložené do uplynutia premlčacej doby na uplatnenie práv vyplývajúcich ​zo zmluvy, taktiež na obdobie, ktoré je stanovené v príslušných právnych predpisoch, najmenej však desať rokov od skončenia zmluvného vzťahu. Predávajúci osobné údaje ​spracováva na zasielanie marketingových informácií, kým dotknutá osoba svoj súhlas nezruší, najdlhšie však po dobu 3 rokov. V ostatných prípadoch prevádzkovateľ vymaže ​osobné údaje bezodkladne po tom, čo prestane byť ich uchovávanie nevyhnutné pre účely, pre ktoré boli získané alebo inak spracúvané.

​Práva dotknutej osoby: právo požadovať od poskytovateľa prístup k svojim osobným údajom; právo na opravu, doplnenie a vymazanie osobných údajov; právo na obmedzenie ​spracúvania osobných údajov; právo na prenosnosť svojich osobných údajov; právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov; právo odvolať súhlas, ak je súhlas právnym ​základom spracúvania osobných údajov; právo podať sťažnosť dozornému orgánu (Úradu na ochranu osobných údajov). Uvedené práva zakotvuje článok 15 až 21 nariadenia EÚ ​o ochrane osobných údajov (GDPR).

  1. Písomné prejavy zmluvných strán sa považujú za doručené aj dňom, keď doručujúcej strane bolo oznámené, že na adrese sídla druhej zmluvnej strany zapísanej v Obchodnom registri sa adresát nevyskytuje, zásielku nemá kto prevziať alebo bolo prevzatie zásielky odmietnuté.

  2. Všetky vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia týmito VOP a príslušnými ustanoveniami slovenského právneho poriadku, najmä Obchodného zákonníka. Zmenu týchto podmienok Predávajúci Kupujúcemu oznámi písomným oznámením alebo zverejnením na webovej stránke Predávajúceho points.sk.

Tieto VOP sú účinné dňom 01.01. 2023